Η κυβέρνηση προαναγγέλλει δραστική μείωση στο τέλος ταξινόμησης για τα νέα αυτοκίνητα με στόχο να αναθερμάνει την αγορά τους που πρόσφατα παρουσιάζει μείωση πωλήσεων λόγω της κρίσης.
Αυτό το μέτρο δείχνει ξεκάθαρα την αδιαφορία της κυβέρνησης για την οικολογική και την κλιματική κρίση αλλά και για τον κυκλοφοριακό κορεσμό των ελληνικών πόλεων. Αποτελεί επί της ουσίας μια ακόμα επιδότηση (έστω προσωρινή) στην κατοχή και χρήση αυτοκινήτου. Οι Οικολόγοι Πράσινοι πιστεύουμε πως αυτά τα χρήματα δεν πρέπει να επιστραφούν στους αγοραστές ΙΧ αλλά να διατεθούν για ένα πρόγραμμα αναβάθμισης και επέκτασης των αστικών συγκοινωνιών και του σιδηροδρόμου.
Δεν είναι η πρώτη φορά που Ελληνική κυβέρνηση συμπεριφέρεται ως υπάλληλος του συνδέσμου εισαγωγέων αυτοκίνητων. Στην προσπάθειά της να πετύχει τα κριτήρια του Μάαστριχτ η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ είχε καταργήσει τον ειδικό φόρο κατανάλωσης για τα αυτοκίνητα και είχε απελευθερώσει την τραπεζική χρηματοδότηση της αγοράς ΙΧ με αποτέλεσμα τη γνωστή έκρηξη πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων της τελευταίας 15ετίας.
Χαρακτηριστική για την κυριαρχία του ΙΧ στην Ελλάδα είναι και η Έκθεση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος για τις μεταφορές που δόθηκε προχθές στη δημοσιότητα. Από τα στοιχεία της προκύπτει πως η Ελλάδα:
• Σχεδόν διπλασίασε την κατοχή αυτοκινήτων (από 207 ΙΧ ανά 1000 κατοίκους το 1995 σε 407 το 2006), η μεγαλύτερη αύξηση στην ΕΕ μετά τη Λιθουανία
• Έχει το μικρότερο μερίδιο μεταφοράς επιβατών με σιδηρόδρομο (1,8%) στην ΕΕ μετά τη Λιθουανία.
Αυτή η συμφωνία επιλογών και των 2 μεγάλων κομμάτων δείχνει τις εξαρτήσεις τους από μεταπρατικά επιχειρηματικά συμφέροντα καθώς και το πόσο κοντόφθαλμα αντιμετωπίζουν τα πραγματικά προβλήματα των πολιτών και τις μελλοντικές ανάγκες της χώρας.
Μια κρίση σαν τη σημερινή είναι και μια ευκαιρία να αναζητήσουμε τα λάθη μας στον τρόπο που παράγουμε και καταναλώνουμε και να το διορθώσουμε σχεδιάζοντας το μέλλον της χώρας με κριτήριο τη βιωσιμότητα.
Οι Οικολόγοι Πράσινοι και το Ευρωπαϊκό Πράσινο Κόμμα ως διέξοδο από την οικονομική και περιβαλλοντική κρίση προτείνουν για την ερχόμενη πενταετία μια πανευρωπαϊκή νέα Πράσινη συμφωνία (Green New Deal) που θα περιλαμβάνει δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις αξίας 500 δις Ευρώ στις δημόσιες μεταφορές, την εξοικονόμηση και τις ανανεώσιμες μορφές ενέργειας και την περιβαλλοντική προστασία οι οποίες θα δημιουργήσουν 5 εκατομμύρια νέες θέσεις εργασίας.
Η Εκτελεστική Γραμματεία
Περισσότερες πληροφορίες: Μιχάλης Πετράκος 6942 984455
Γιάννης Παρασκευόπουλος 6979 952070
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου