Ημέρα χωρίς ΙΧ: Καιρός να στηρίξουμε το ποδήλατο και τα μέσα μαζικής μεταφοράς
Η φετινή Ημέρα Χωρίς ΙΧ βρίσκει την ελληνική κυβέρνηση να επιχειρεί να διαλύσει τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Μέσα μαζικής μεταφοράς και το ποδήλατο σε όλη την Ευρώπη ενισχύονται, τόσο σαν μια λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα, όσο και για την εξοικονόμηση πόρων και τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Η πρόβλεψη του νομοσχεδίου που παρουσίασε η κυβέρνηση για «αλλαγή χρήσης σιδηροδρομικών ακινήτων», το ξεπούλημα της περιουσίας του ΟΣΕ, ο περιορισμός κρίσιμων ειδικοτήτων προσωπικού και ο οικονομικός στραγγαλισμός της ΤΡΕΝΟΣΕ που οδηγούν σε αναγκαστικό κλείσιμο το μεγαλύτερο μέρος του δικτύου, προδιαγράφουν ένα τοπίο όπου οι οδικές μεταφορές θα αποτελούν μονοπώλιο και σιδηρόδρομος θα υπάρχει σχεδόν μόνο στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη.
Στόχος μιας πράσινης πολιτικής για τις μεταφορές πρέπει να είναι η μείωση των μετακινήσεων με ΙΧ, η ενθάρρυνση της κίνησης με τα πόδια, με ποδήλατο και μέσα μαζικής μεταφοράς, η κυκλοφοριακή αγωγή. Να γίνει η πόλη κι οι υπηρεσίες της προσβάσιμες για τους ανθρώπους με κινητικά προβλήματα, τους ηλικιωμένους, τα παιδιά, τους γονείς με τα καροτσάκια.
ΔΕΚΑ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ
1) Προώθηση προγραμμάτων κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία για μείωση των ατυχημάτων και αλλαγή συνειδήσεων
2) Άμεση χάραξη και λειτουργία ποδηλατόδρομων είτε πάνω σε διευρυμένα πεζοδρόμια είτε στην άκρη του δρόμου με σαφή διαχωρισμό από το χώρο κυκλοφορίας των ΙΧ (κολωνάκια), ώστε να προστατεύεται η ασφάλεια των ποδηλατών.
3) Καθιέρωση συστήματος VELIB, δυνατότητας δανεισμού ή ενοικίασης ποδηλάτων από κεντρικά σημεία των πόλεων, χώρους στάθμευσης στις εισόδους κάθε πόλης, αφήνοντας το ΙΧ. Το ποδήλατο μπορεί να το αφήνει κανείς στη συνέχεια σε άλλο σταθμό, σε άλλο σημείο της πόλης. Το σύστημα αυτό εφαρμόζεται με επιτυχία στο Παρίσι και σε πολλές μεγάλες πόλεις στο εξωτερικό.
4) Προμήθεια ηλεκτρικών ποδηλάτων και σκούτερ για τις υπηρεσίες των Δήμων και της Περιφέρειας. Φόρτισή τους από κοινή πρίζα ή από φωτοβολταϊκά στις στέγες δημοτικών κτιρίων.
5) Συνεργασία με το Πολυτεχνείο, το Πανεπιστήμιο και το ΤΕΙ Κρήτης για χρήση βιοκαυσίμων από τηγανόλαδα σε αντικατάσταση του πετρελαίου και της βενζίνης στα οχήματα των δημοσίων υπηρεσιών και των λεωφορείων.
6) Αντικατάσταση των οχημάτων των Δήμων και της Περιφέρειας με ηλεκτρικά. Όλα τα καινούρια δημοτικά οχήματα να κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια, χωρίς να παράγουν δηλαδή ρύπους κινούμενα στην πόλη. Διερεύνηση δυνατότητας φόρτισής τους από φωτοβολταϊκά. Συνεργασία με Πολυτεχνείο και ΤΕΙ Κρήτης.
7) Προώθηση πεζοδρομήσεων στις Παλιές Πόλεις και τα Εμπορικά Κέντρα των πόλεων.
8) Δημοτική συγκοινωνία με μικρά λεωφορεία. Σύνδεση όλων των συνοικιών με λεωφορείο κάθε 10 λεπτά.
9) Τακτική σύνδεση με λεωφορεία των αεροδρομίων και των λιμανιών.
10) Δημιουργία χώρων στάθμευσης στις εισόδους των πόλεων. Να ενθαρρύνουμε τους πολίτες να αφήνουν το ΙΧ τους στους χώρους αυτούς και να χρησιμοποιούν λεωφορεία που φεύγουν κάθε 10 λεπτά από κάθε χώρο στάθμευσης, να δανείζονται δωρεάν ή να νοικιάζουν ποδήλατα για την μετακίνησή τους στην πόλη.
OIKΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ ΚΡΗΤΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου